A lakosság egyre gyakrabban választja az ukrán márkákat

Az ukrán márkákat preferálók aránya 69-ről 74 százalékra nőtt az év során – tette közzé felmérése adatait a Gradus Research cég.

A kutatók szerint 2022 decemberében a válaszadók 69 százaléka jelezte, hogy az ukrán márkákat részesíti előnyben a külföldiekkel szemben. Erre a kérdésre 2024 márciusában már 74 százalék válaszolt úgy, hogy tudatosan dönt az ukrán gyártók árui/szolgáltatásai mellett - írta a Kárpáti Igaz Szó.

A kutatók ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy általánosságban az ukrán fogyasztók meglehetősen óvatosan váltanak.A válaszadók több mint fele (54%) az ismert brandeket részesíti előnyben. A piacon azonban nagy a kereslet az új márkák darabjaira – az ukránok 37 százaléka kész kísérletezni. A kulcsfontosságú tényező, amely motiválja az újdonságok választását, az ukrán márkák tudatos támogatása (57%), valamint a megtakarítási vágy (45%).

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON: